Hur fort ska jag springa på träningen?

Lite tips för alla som inte vet riktigt hur fort/långsamt man ska springa på sina träningspass.

Det finns en tränare som heter Mcmillan som tagit fram en alldeles underbar liten sida som tar bort osäkerheten kring farten på dina träningspass.

Man fyller helt enkelt i sin information på på McMillan Running Calculator klickar på Calculate och får ut en lista med rekommendrade farter för olika typer av träningspass. Fyll bara senaste/bästa tiden du gjort på tävling eller vad du sprungit som fortast på träning

Jag har själv följt den och trots att det känns långsamt för vissa pass så ger det effekt i långa loppet.

Annars kan man ha som tumregel att  alla löppass ska inte vara jobbiga och tunga. För då riskerar man att tröttna på löpning!

/Magnus Bosson

 

 

 

One response to “Hur fort ska jag springa på träningen?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s